Учнівське самоврядування – добровільна організація учнів навчального закладу, яка забезпечує право і надає можливість в межах Статуту здійснювати регулювання і управління справами, які належать до їхньої компетенції та в інтересах учнів навчального закладу.Учнівське самоврядування здійснює свою діяльність у співробітництві з адміністрацією та колективом вчителів, а також з батьківським комітетом.
Мета діяльності Учнівського самоврядування - розвиток соціальної та організаторської активності учнівської молоді.
Завдання:
- зробити шкільне життя захоплюючим, цікавим;
- підтримка та розвиток ініціативи учнів у шкільному житті;
- організація реальних справ, корисних для суспільства;
- представлення інтересів учнів у процесі управління школою;
Шкільне самоврядування працює за принципами демократії, добровільності, творчої активності, підзвітності, рівноправ’я, виборності, наступності.
ПРИНЦИПОВІ ОСНОВИ ДИТЯЧОГО САМОВРЯДУВАННЯ
1. Сенс дитячого самоврядування полягає не в тому , щоб діти включалися в існуючі піраміди керівництва-виконання, а в тому, щоб вони набували особистого досвіду демократичних стосунків.
2. Самоврядування в школі –не спеціальна дитяча діяльність «з управління», а режим протікання спільної і самостійної дитячої діяльності, яка забезпечує необхідну динаміку демократичних та родієвих стосунків у дитячому середовищі, що дають реальні можливості громадянського та особистісного самовизначення підлітків.
3. Дитяче самоврядування зростає навколо підготовки та реалізації шкільного життя (колективно-творчих справ на рівні класу, тимчасової творчої групи.) Зміст «стосунків у події» може транслюватися у повсякденне життя.
4. Виникнення системи дитячого самоврядування –явище високого рівня складності, результат тривалої роботи педагогічного та учнівського колективів з визначення елементів, зв'язків, якостей системи. Система самоврядування (постійні органи самоврядування з певними владними повноваженнями) не є обов'язковою. Неможливо «будувати»систему дитячого самоврядування,її можна лише «вирощувати».
5. У ситуаціях самоврядування дітей педагоги не можуть регламентувати міжособистісні, міжвікові, внутрішньо- та між групові стосунки. Однак діагностувати їх стан, регламентувати діяльність, в якій складаються ці стосунки, надавати допомогу та підтримку тим дітям, які потребують укріплення власної само управлінської позиції,-повинен учитель, бо це його обов'язок.
Цікавою подією життя ліцею стали вибори президента шкільного учнівського парламенту, які були організовані та проведені за всіма законами демократичного суспільства. Все, як у дорослих виборах: таємне голосування, бюлетені, скринька для голосування, протоколи, виборча комісія. Після підрахунків голосів оголосили нашого нового президента. Ним стала учениця 8 класу Реут Саміра.
Коментарi