FacebookTwitterVKontakteПідписатися на RSS

/Files/images/222/прр.jpg

Перелік необхідного шкільного приладдя для учнів 1 – го класу

1. Пенал.

2. Зошити в клітинку та косу лінію з додатковою лінією на 12 аркушів по 10 шт.

3. Кулькові сині ручки 3-5 шт.

4. Прості олівці 3-5шт. (тип ТМ)

5. Набір кольорових олівців ( не більше 10-12 штук ) – 1 коробка. Як правило необхідні основні кольори.

6. Точилка для олівців з контейнером для стружки.

7. Набір фломастерів.

8. Обкладинки для зошитів 10 шт.

9. Ножиці.

10. Ластик.

11. Набір пластиліну.

12. Дошка і стеки для пластиліну.

13. Кольоровий папір.

14. Кольоровий картон.

15. Білий картон.

16. Клей- олівець, клей ПВА з пензликом.

17. Фарби акварельні.

18. Пензлики 1 набір.

19. Стаканчик- непроливайка

20. Лінійка - 15 - 20 см 2 шт.

21. Альбом для малювання. Краще взяти кілька невеликих ( до 20 сторінок).

22. Пенал.

23. Клейонка на парту.

24. Пластикова папка – портфель формату А – 4 1 шт.

25. Спортивна форма, кросівки або кеди.

26. Розфарбовки 2 -3 шт. Не обов’язково, але знадобиться:

27. Сумка для спортивного одягу.

28. Пляшка для води.

29. Ранець.

Ось в принципі і все. Однак, як правило, турботливі батьки обов’язково купують щось зайве.

Тому, коли будете купувати, згадайте про те, що ручки з п’ятьма стержнями, музичні пенали, папки з «секретними кодами» та інші канцелярські «навороти» першокласнику не потрібні!

Орієнтовний режим для першокласника

Орієнтовний розподіл часу Режимні Моменти Поради батькам
7.00 – 7.20 Пробудження, підйом,ранкова гімнастика, водні процедури, ранковий туалет, прибирання ліжка Ранок у багатьох сім’ях проходить напружено, особливо тоді, коли дорослі поспішають на роботу. Але якщо дитина привчена рано лягати спати, звечора готувати все необхідне до занять, то особливих труднощів у дотриманні цього режимного моменту не відчуватиметься
7.20 – 7.30 Сніданок Дитині потрібен повноцінний сніданок (гаряча страва, чай, фрукти), оскільки попереду – напружена розумова праця
7.30 – 7.50 Дорога до школи З дому слід виходити завчасно, йти енергійно, дитині слід показати найбезпечніший шлях до школи і час від часу нагадувати про дотримання правил дорожнього руху
8.00 – 12.30 Заняття в школі Уроки в школі зазвичай починаються о 8.30. тож дитині потрібен час, щоб привітатися з однокласниками, налаштуватися на уроки і підготувати все необхідне до першого з них
12.30 – 13.00 Повернення зі школи Повертаючись зі школи, не варто поспішати. Розмірена хода знімає м’язове напруження
13.00 – 13.30 Обід Бажано, щоб за обідом дитина з’їдала три страви. Вживання лише другої страви нерідко призводить до захворювання органів травлення. Сідаючи обідати, дитина має перевдягнутися, помити руки, а після обіду – помити посуд, навести лад на кухні.
13.30 – 14.30 Післяобідній відпочинок (сон) Для першокласників важливо після уроків розслабитися і відпочити в ліжку
14.30 – 16.00 Перебування на свіжому повітрі Для відновлення працездатності доцільний і активний відпочинок: рухливі ігри та розваги на свіжому повітрі
16.00 – 16.15 Підвечірок Дитина може випити склянку молока чи соку з булочкою, з’їсти сирі овочі, фрукти
16.00 – 17.30 Виконання домашніх завдань, заняття за інтересами Першокласникам зазвичай не задають домашні завдання, тому в цей час вони можуть малювати, ліпити, читати книжку, вирізати, тобто займатися улюбленими справами. При цьому через кожні 30-35 хв. Слід робити перерви на 5-10 хв.
17.30 – 19.00 Перебування на свіжому повітрі, заняття у спортивних гуртках Молодші школярі, щоб рости здоровими, мають перебувати на свіжому повітрі не менше трьох годин на день
19.00 -19.20 Вечеря Вечеря має бути легкою і становити не більше 20% денного раціону. Молоко, овочі, фрукти та інша їжа, що легко засвоюється, має складати основну частину вечірніх страв
19.20 – 20.30 Заняття улюбленими справами Вільний після вечері час дитина може використати на свій розсуд: гратися, читати книжки, допомагати батькам тощо. Поспілкуйтеся з дитиною. Поцікавтеся, як минули уроки в школі, що нового вона дізналася, розпитайте про життя класу
20.30 -21.00 Підготовка до сну Перед сном дитина має скласти в ранець усе, що необхідно для занять, провітрити кімнату, умитися, почистити зуби, якщо є можливість – прийняти душ, постелити постіль, побажати усім доброї ночі
21.00 – 7.00 Сон Щоб забезпечити глибокий сон, необхідно привчати дитину лягати спати і вставати завжди в один і той самий час. Спати варто при відчиненій кватирці

Примітка. Дуже важливо до найдрібніших деталей продумати розпорядок дня першокласника, раціонально організувати його побут. Запропонований режим дня орієнтовний. Його можна змінювати залежно від індивідуальних особливостей дитини, умов її життя, але при цьому необхідно дотримуватись основних рекомендацій гігієністів, психологів і педагогів, відповідно до яких побудовано орієнтовний режим дня першокласника.

Роль батьків в психологічній підготовці

дитини до школи

З дитячого садка йдуть до школи шестирічні діти. Для одних це можливість потрапити у нове цікаве оточення. Для інших – навпаки, випадіння з комфортних стосунків. Для третіх – здійснення заповітного бажання не спати вдень. Усіх шестирічок, навіть найбільш підготовлених, у школі очікує безліч труднощів. Вступ дитини до школи завершує її дошкільне дитинство, змінює соціальну ситуацію її розвитку. Однак для того, щоб початок шкільного навчання став початком нового етапу розвитку, дитина повинна бути готовою до нових форм співпраці з дорослим і ровесниками. Неготовність дитини до шкільного навчання зазвичай виявляється із запізненням і через невстигання, шкільні неврози, підвищений рівень неспокою. Іноді ці негативні явища пом’якшуються до кінця другого року навчання, але часто зберігаються і надовго закріплюються.

Щоб дитина добре вчилася, до моменту вступу до школи у неї повинні бути досить добре розвинені ті системи й функції організму, які з початком навчання зазнають підвищених навантажень. Насамперед, це стосується нервової системи. Дитина повинна вміти стримувати свою рухову активність, адже їй буде важко висидіти шкільний урок, уважно сприймаючи те, що говорить учитель, опанувати читання та письмо.

Щоб дитина успішно опанувала письмо, малювання, необхідно розвивати дрібні м’язи рук і формувати моторні (рухові) навички.

Ще однією дуже важливою умовою успішного навчання у школі є розвинене мовлення, уміння чітко висловлювати свою думку і правильно вимовляти звуки. Без цього малюк не зможе навчитися грамотно писати. Більшість дітей, які вступають до першого класу, функціонально готові до виконання шкільних вимог, без проблем можуть упоратися з навчанням. Однак, як свідчать багаторічні спостереження учителів, психологів, серед першокласників є й такі діти, у яких виникають певні труднощі в навчанні, хоча розумово вони розвинені нормально. Одні погано встигають, інші виконують шкільні вимоги, отримують гарні й навіть відмінні оцінки, але досягають цього ціною великих зусиль. А це дуже швидко призводить до перевантаження й погіршення стану здоров’я дитини: з’являються роздратованість, плаксивість, порушення сну тощо.

Такі діти не готові до навчання, через те що в них затримується розвиток необхідних для шкільного навчання психічних функцій. Найчастіше така затримка пов’язана з несприятливим перебігом внутрішньоутробного розвитку та пологів, частими захворюваннями на першому році життя, особливо на дизентерію чи диспепсію, що супроводжувалися порушенням нормального засвоєння мінеральних солей та білків основних пластичних матеріалів, необхідних для побудови кісткових та мозкових тканин. Усе це викликає затримку розвитку нервової та м’язової систем.

Щоправда, у процесі навчання ці функції вдосконалюються й дитина поступово наздоганяє у розвитку своїх ровесників. Тому ще до її вступу до школи можна й потрібно за допомогою спеціальних вправ прискорити розвиток необхідних функцій.

Особливу увагу в підготовці до школи необхідно приділяти тим малюкам, які не відвідують дитячий садок. Щоденні заняття варто починати, як тільки дитині виповниться 5 років. Нехай вона систематично малює: розфарбовує, перемальовує, малює з натури – не стримуйте її фантазію, але стежте, щоб вона правильно тримала олівець, фломастер, пензлик. Дуже корисно ліпити з пластиліну, вирізати з паперу, тканини чи картону різні фігури ( ножиці повинні бути досить гострими, але із закругленими кінцями). Якщо є конструктор із дрібними деталями, збирайте його разом з дитиною. Вчіть малюка пришивати ґудзики, в’язати гачком, вишивати, але тільки під вашим наглядом! Все це стимулює розвиток дрібних м’язів руки.

Якщо дитина неправильно вимовляє звуки, слід звернутися до логопеда.

Спостереження педагогів і психологів показують, що діти, які мають вади у вимові, на письмі також припускаються помилок. Для того, щоб у малюка сформувалася правильна вимова, частіше обговорюйте з ним прочитанні книжки , пропонуйте описати побачене чи скласти оповідання за малюнками.

Починаючи з січня місяця, один-два рази на тиждень проводьте спеціальні заняття, які готують руку до письма. Можна навчати дошкільнят деяких елементів письма за допомогою спеціального посібника. Сімнадцять елементів, що входять до нього, відтворюються у зменшеному вигляді. Замінити цей посібник можна звичайним зошитом у лінійку.

Ці вправи навчають тих прийомів та рухів пальців і кісті, за допомогою яких виконуються різні прописи. Крім того, ці заняття сприяють вихованню посидючості, уваги, зосередженості, звички навчатися регулярно і зберігати при цьому відносну непорушність – словом, усього того, чого вимагають у школі.

На початку кожного заняття потрібно показати дитині на маленькій дошці чи аркуші паперу, як повинні рухатися пальці і кисть при виконанні наступного елементу. Потім відпрацювати цей рух у повітрі разом з дитиною. Після цього можна запропонувати відтворити опрацьований рух, обвівши по пунктирній лінії зразок елементу. Далі доречно провести фізкультхвилинку: нехай дитина кілька разів стисне пальці в кулачок і енергійно розтисне їх.

Тепер вона повинна самостійно відтворити заданий елемент письма на аркуші паперу.

Пам’ятайте : 5-6 річна дитина не може без перерви писати довше, ніж 3 хв. Через кожні 2-3 хв. роботи – за цей час вона встигає написати 1-2 рядки – робіть перерву, щоб розслабити руки, дати їм відпочити. Разом із дитиною обговоріть її роботу, за красиве, правильне написання елемента похваліть, але зверніть увагу і на помилки. Потім запропонуйте написати ще 1-2 рядки. Коли дитина працює, слідкуйте, щоб вона на поспішала, акуратно виводила лінії.

/Files/images/10_010704_46.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 996

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.